Ekonomi

ABD’li restoran zincirleri KFC ve Pizza Hut’ın satışları düştü

KFC, Pizza Hut ve Taco Bell restoranlarının sahibi ABD’li restoran işletmeciliği şirketi Yum! Brands, 2024’ün birinci çeyreğine ait bilançosunu açıkladı.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Yum! Brands’in geliri ilk çeyrekte yüzde 3 azalarak 1,6 milyar dolara düştü. Şirket, 2023’ün ilk çeyreğinde 1,65 milyar dolar gelir elde etmişti.

Yum! Brands’in geliri, söz konusu dönemde 1,7 milyar dolar olan piyasa beklentisinin altında kaldı.

Şirketin net karı ise yüzde 5 atışla 314 milyon dolara yükseldi. Yum! Brands, geçen senenin aynı döneminde 300 milyon dolar kar etmişti.

Geçen yıl ilk çeyrekte 1,05 dolar olan şirketin hisse başına karı bu yılın birinci çeyreğinde 1,10 dolara ulaştı.

Yum! Brands’in aynı mağaza satışları ise yüzde 3 düşüş gösterdi.

KFC ile Pizza Hut’ın Orta Doğu satışları da azaldı

Şirket bünyesindeki restoran zincirlerinden KFC’nin aynı mağaza satışları ilk çeyrekte yüzde 2, Pizza Hut’ın da yüzde 7 geriledi. Taco Bell’in aynı mağaza satışları ise yüzde 1 artış gösterdi.

Kısaca “KFC” olarak bilinen Kentucky Fried Chicken’ın satışları, bu dönemde Orta Doğu, Türkiye ve Kuzey Afrika’da yüzde 5 azaldı. Pizza Hut’ın da Orta Doğu ve Afrika’daki satışları yüzde 8 düştü.

Yum! Brands Üst Yöneticisi (CEO) David Gibbs, şirketin bilançosunun açıklanmasının ardından yapılan telekonferansta, Orta Doğu’daki çatışmanın etkilerinin dağınık ve ölçülmesi zor olsa da en çok etkilenen pazarlarda iyileşme görmeye başladıklarını söyledi.

Protesto ve boykotlar

İsrail’in Gazze Şeridi’ne yönelik başlattığı saldırılara destek niteliğinde açıklamalar yapan ve yardımlar gönderen uluslararası firmalar, dünya çapında boykot edilmeye ve protestolara uğramaya başlamıştı.

ABD’li restoran zincirlerinden McDonald’s, Pizza Hut ve KFC ile kahve zinciri Starbucks, protesto ve boykot kampanyalarıyla karşı karşıya kalan Batılı markalar arasında yer almıştı.

Orta Doğu’daki çatışmalar, geçen yılın son çeyreğinde protesto ve boykotların hedefindeki şirketlerin bilançolarına yansımıştı.

Bu yılın ilk çeyreğine dair bilançosunu yayımlayan McDonald’s’ın Orta Doğu’daki restoranlarını da içeren pazar grubundaki aynı mağaza satışları düşerken, şirketin karı beklentilerin altında kaldı.

Starbucks’ın geliri de ocak-mart döneminde yüzde 2 azalışla yaklaşık 8,6 milyar dolara geriledi. Bu dönemde artış göstermesi beklenen Starbucks’ın aynı mağaza satışları da yüzde 4 azalışla 2020 sonundan bu yana ilk düşüşünü kaydetti.

gungoren-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
betturkey
escort bayan istanbul
istanbul escort
istanbul elit eskort
istanbul lüks escort
istanbul eskort siteleri
adalar güvenilir escort
lüks escort arnavutköy
güvenilir ataşehir escort
profesyonel escort avcılar
güvenilir bağcılar escort
bahçelievler vip escort
escort bakırköy
başakşehir eskort hizmetleri
bayrampaşa eskort kızlar
en iyi escort beşiktaş
beykoz gecelik escort
vip eskort beylikdüzü
beyoğlu eskort
büyükçekmece escort ajansı
çatalca eskort rehberi
çekmeköy profesyonel eskort
esenler eskort
esenyurt vip escort
eyüp escort bayan
fatih eskort rehberi
gaziosmanpaşa elit escort
güngören eskort siteleri
en iyi kadıköy escort
kağıthane escort
kartal gecelik escort
küçükçekmece eskort rehberi
maltepe escort
pendik lüks escort
sancaktepe escort
sarıyer elit eskort
şile elit escort
silivri eskort hizmetleri
şişli profesyonel eskort
sultanbeyli eskort siteleri
sultangazi escort
escort bayan tuzla
profesyonel ümraniye escort
lüks escort üsküdar
zeytinburnu elit eskort
profesyonel istanbul escort
istanbul eskort bayanlar